Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tävlingen i Halmstad

Publicerat 2015-07-27 11:48:35 | i kategori Allmänt

Jaha då har man avverkat tre härliga dagar i Halmstad. Vädret var väl det ända som man kunde klaga på. För övrigt var det bra banor, fin anläggning och vi hade trevligt sällskap.
 
Mighty gick sina första avd A starter. Planen var att rida dubbelnolla och att rida lugnt i omhoppningarna. Det var inte så många nollor så trots att vi tog det lugnt i omhoppningarna fick vi placeringar. Det var bra de, för vi fick iallafal pengarna tillbaka på dom starterna. 
 
Jag har väl egentligen inte så mycket at klaga på när det gäller Mighty, eller snarare sagt ingenting att klaga på. Han var så himla duktig. Han är sansad och hoppglad. Sista dagen på tävlingen båste det otroligt mycket. Jag trodde att Mighty skulle vara spänd och red därför lite för mycket för att safea. Alltså jag hade skönkeln lite för mycket an hela tiden. Det resulterade i att han blev lite för taggad och fick med sig två bommar, 
Jag behöver också lära mig att vänta kvar på längre distanser. Inte låta honom "älga iväg". För han når fram rots att jag sitter tillbaka, 
 
Han är ju lite kort i rocken Mighty, det är det som gör att jag ibland inte är tillräckligt kall på distanserna. Men jag känner att det är lite utav en rutingrej för oss båda. Mighty har trots allt bara gått 10 tävlingar ungefär i hela sitt 6 åriga liv. Alltså väldigt orutinerad. 
 
Å jag själv.....ja ni vet, jag har varit gravid. Året innan det hade jag bara unghästar. Inga hästar som bara tågade på. Å som de lärda säger:
 
 
Man är aldrig bättre än sin bästa häst
 

Så för mig som inte bara kan köpa in en färdig häst så får man emellanåt börja om. Men jag klagar inte, för utvecklig sker på alla nivåer. Uveckling är roligt, och jag håller på med hästar för att det är roligt.
 
 
Fin han är mitt lilla hjärta 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: