Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Kan inte släppa känslan och denna gången är det bra!

Publicerat 2015-07-15 22:05:44 | i kategori Allmänt

Vi hoppade som tidigare nämnt hästarna lite igår. 
 
Vi började med att hoppa Mighty och Locantus. Båda hästarna skötte sig väldigt bra! Vi hoppade en låg bana på ca 1m, Banan innehöll en linje med 3 galoppsprång emellan, en kombination, ett plank, liten vattenmatta och den breda vattenmattan. 
 
Hindren stod så bra till att man kunde hoppa dem som en evighetsbana. Vi koncentrerade oss på vägar och rytm. 
 
Mighty var så himla mjuk och fin. Så mjuk och härligt ridbar har han nog aldrig känts. Helt sjuk känsla verkligen! 
 
Sist ut var Manne och Perra. Även dom skötte sig bra. Blev så galet glad när jag hoppade över STORA vattenmattan med Perra utan några konstigheter! Underbart! Han har ju trots allt bara hoppats och ridits av mig själv i 12 veckor än så länge. Och i början var han extremt tittig. Tänk att ett litet kryss var så himla läskigt. Det är denna känslan jag bär med mig nu. Känslan av framsteg och att vi är på rätt väg.
 
Denna veckan ska jag och Ida åka och hoppa på en annan bana Vart är inte riktigt bestämt än....det är målet. Att komma iväg med framförallt Perra en gång per vecka. Sen om det är pay n jump, träning eller bara att man är iväg och hoppar lite själva har inte så stor betydelse. Det handlar om att vänja och utsätta.
 
Här ser ni en bildserie på första språnget efter hoppvilan som Perra fick på grund av min graviditet. Jag bjöd ju givetvis på dessa bilder på fejjan. Å grejen är den att många trodde att jag var ringrostig...och det var jag. Men som ni ser är han extremt tittig och jag klämde över honom och utan att dra honom i munnen. Alltså han var en riktig dramaqueen!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Är hoppar han lokal tävling för några veckor sedan. Tänk vad mycket som kan hända på kort tid.
 
 
 
 
 

Det går inte att sticka under stolen med att livet ändras när man blir mamma, Det har jag fått höra av många ska ni veta. Men det jag vill säga är att vi i familjen hela tiden tänker lösningar och inte problem för att få ihop allt i varddagen. Det tänker jag skriva om en del här också. Det kanske kan hjälpa en å annan stressad själ kan man hoppas =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: