Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Reflektion kring gårdagen

Publicerat 2014-05-19 17:25:02 | i kategori Allmänt

Jaha då sitter jag Fia här då...och reflekterar. Tävlingen igår var helt ok. Perra gick en klass, en 90cm klass. Detta var hans 4 tävling på lokal nivå. Han var aningen spänd i klassen. Fast hade en rätt rytmisk runda ändå. Hade ett stop på sista hindret som var ett turkost och silvrigt hinder. Andra gången hoppade han över. Red omstart och hade exakt samma resultat igen. Detta hinder ställde till problem för många, men som sagt var jag tror att det hade sin orsak. Det hindret var det enda tittiga på hela banan (hästarna brukar dock vara spända på allt annat utanför banan i svarttorp). Detta hinder låg sist, så när bensinen så när på är på väg att ta slut så gör det inte saken enklare.
 
Sparven var dubelnolla i sin första avd A start. Vi fick dock två tidsfel i omhoppningen. Men som sagt var vi höll planen och red en avd A enbart för att få fler språng och mer erfarenhet. Sparven tyckte att det var jätte, jättekul att tävla. Han blev lite för djup på det tjocka äggbettet jag har på honom så till nästa gång får det bli ett vanligt tredelat bett.
 
Såg filmerna från ritterna och känner att jag har en hel del att förbättra!! Det finns SÅ MYCKET att jobba på! Men men, det är bara att kämpa vidare. Eftersom att hästarna är unga och oerfarna sätter jag mycket press i benen. Vill kunna bli lite lugnare och avslappnad samt ha en lugnare hand. Ser störigt flaxigt ut ibland alltså!
 
Jaja imorgon blir det i alla fall trim på banan med båda hästarna. Kommer lägga fram bommar på banan. Dels den övningen Markne gjorde nyligen som jag beskrivit för er om. Sen kommer jag rida lite stärkande studs på rakt spår.
 
Ha en toppendag!
 
Kram Fia
 
 
Läskiga hindret
 
 
Vilka ungdomar dom har på Svarttorps ridsällskap! Halva nöjet med tävlingen tycker jag!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: