Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Morgondagen

Publicerat 2014-05-03 22:44:13 | i kategori Allmänt

Imorgon blir det upp med tuppen. Jag, Fia hade tänkt att greja i stallet tidigt på morgonen. Har börjat måla hinder och om vädret håller i sig så bra som det gjort nu så ska jag fortsätta med det tänkte jag.
 
Vi har massa bommar att måla. I princip varenda bom vi har hemma är så sliten nu att bommarna blir dåliga om det blir regnigt ute..så nu är det bara att hålla i. Tänkte införskaffa en vattenmatta nu också. Vet att dom har vattenmattor till ett bra pris på hööks som jag tänkte slå till på.
 
Har lite planer på att göra titthinder också. Mur och eventuellt någon grind ska det bli. Det kommer bli så himla bra med banan och hinder vi har ju som sagt fyllt på underlaget på banan eftersom den blivit lite hård och nu är den perfekt! Bor du i jönköpingstrakten och vill komma och hoppa hos oss kan du höra av dig till mig =) [email protected].
 
Ska trímma igenom hästarna ordentligt imorgon också! Har en del riktigt bra bomövningar som jag tänkte använda mig av. Vad det blir tänkte jag skriva mer om senare.
 
Snart väntar fler tävlingar med hästarna. Vilka klasser det kommer bli vet jag inte än, det beror helt på hur avslappnade hästarna är i hoppningen. Känner i alla fall att det går framåt hela tiden och jag är så galet glad för det! Jag har också känt att Sparven är mer säker i kombinationer nu, han kunde vara lite tveksam innan i hoppningen men nu dundrar han på =)
 
 
 
Ida och Manne
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: