Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hopptävling

Publicerat 2014-05-12 11:41:04 | i kategori Allmänt

 
Igår var jag med Fia i bratteborg på tävling, jag hade med mig Manne och Fia red Perra & Sparven. Jag red två klasser och var placerad i båda! =) Det som är så skönt nu är att jag och Manne har börjat hitta varandra, jag har startat åtta klasser med honom detta året och jag känner att han har varit jämn i alla! Ja placering i alla av klasserna desutom! =) Jag har ridit Manne nu i 10 månader, innan var det Sofia som tävlade honom och har även utbildat honom. Det tar väldigt mycket tid att lära känna en ny häst, i programmet ryttareliten berättar de att det tar ett år att rida in sig på en ny häst. Jag och Manne har haft ett bra flyt under hela vår tid, men mycket i början beror på förra ryttaren som har ridit. Nu börjar min ridning sätta sig och jag känner att det blir bättre & bättre :)
Om allt går som det är planerat detta året är målsättningen att starta någon 120 klass på honom =)
 
Locantus börjar bli finare och finare, om två veckor får jag börja markarbeta,, åh vad jag längtar... Med honom är det mycket uppbyggnad, han skall få gå en del på bommar men också mycket ute i skogen..
 
Kram Ida
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: