Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Fy satan vad dyrt det är med hästar!

Publicerat 2014-05-31 11:13:59 | i kategori Allmänt

Håller ni med mig? Jag Fia satt och betalade in på TDB alldeles nyss. Jag betalade in en rejäl slant för att kunna delta i tre tävlingar framöver. En av tävlingarna är en sån där reminder på vintern för mig om varför jag håller på med hästar. Jag brukar kalla den tävlingen för guldkanten av mitt hästintresse.
 
Jag betalade in över 3000 spänn, men det var bara för de tävlingarna som är i början av sommaren =)...puh....det bästa med dessa meeting är ändå att vi tar det som semester. Vi umgås med folk, grillar, badar i havet och har det allmänt härligt. Men som sagt för er som håller på med hästar så vet ni ju att det ändå är en bråkdel av allt...när man tänker på veterinär, foder, skoning, träningar mm....
 
SÅ lite annat då! Var och tävlade i Svarttorp i torsdags. Det gick bra med Sparven vi fick ett fjärdepris i första rundan och i andra rev han insprånget i kombinationen. Det positiva var att han tvekat till i språnget in i kombinationer förut....i torsdags fanns inte en tillstymmelse av tveksamhet. Jag Satte dock stor press i benen mot kombinationen ändå för att stötta...kan tänka mig att jag kan slappna av lite mer nästa gång (säkert därför han rev också).
 
Perra då, jätte jättefin!! Jag kunde rida mer avslappnat på honom. Då känns allt plättlätt och riktigt kul! Han hoppade fantastiskt! Hade dock stolpe ut på vattenmattan kan jag säga! OMG vad rädd han var för den. Mitt fel att jag inte förberett honom bättre inför denna breda otäcka matta!
 
Åkte hem och hoppade vår nya matta direkt efter tävlingen och det behövdes inte särskilt mycket övertalning där inte. Så nu efter varje gång jag ridit oavsett om jag trimmat, hoppat eller ridit ut kommer jag skutta över mattan så han slipper bli chockad nästa gång vi åker ut på tävling.
 
Ska snart bege mig till stallet. Rida ut (å hoppa vattenhihi)
 
ha en bra dag!
 
Kram Fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: