Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Lugn dag med banbygge och annat

Publicerat 2014-03-24 21:16:04 | i kategori Allmänt

Idag har jag, Fia skrittat ut Perra och Mighty ihop med Sandra. Perra fick en stor guldstjärna idag då det var han som höll täten framför en tittig Mighty! Vi skrittade hästarna i över en timma och det var en riktig social vinst att få den tiden med Sandra tycker jag!
 
Efter att vi gjort det tog vi in och fodrade hästarna...Innan vi red ut sladdade vi banan och byggde upp en "evighetsbana" som vi ska hoppa imorgon. En bana med enbart linjer där man kan välja att rida raka linjer eller linjer med böjda spår. Målet är att hoppa många språng på raken för att träna hästarnas ork inför säsongen och samtidigt också att behålla rytmen trots att hästarna blir trötta.
 
Kan också nämna att vi mockade lösdriften suuuuupernoga! Varenda plutt åkte ut! Skönt när saker och ting blir gjorda på ett ordentligt sätt!
 
Igår tränade vi för Ange, det var jag med Perra och Sandra med Mighty.Sandra fick massa beröm, vilket jag tycker hon är väl värd! Hon gör ett mycket fint jobb med Mighty varje dag! 
 
Själv har jag i hemläxa det som jag tränat på själv i höstas som jag tyvärr tappat lite igen...blicken! En ovana man haft i många år måste påminna sig själv om varje dag för att jobba bort..det är lätt att falla tillbaka i ovanor kan jag säga! Vi fick göra tempoväxlingar i galoppen också vilket var kul!!! Hemma har jag ridit en del växlingar i traven som Perra gör med lätthet...men galoppen har vi inte kommit så långt i ännu...sen är det bra att träna borta. Borta är Perra mer spänd och det kräver mer av mig som ryttare. 
 
Sparven har haft två fartfyllda uteritter i helgen och idag fick han vila. I loooooove that horse. Fina och roliga sparven!!
 
 
Har en del filmer att bjussa på från både hoppningen och markarbetet..tyvärr är det moblifilmat, ska försöka få med videokameran mer =)
 
Ha en fin kväll
 
kram fia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: