Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Dagen blev inte som jag tänkt men den blev ändå väldigt bra!

Publicerat 2014-03-12 19:47:00 | i kategori Allmänt

Vi skulle ju hoppat idag, men bestämde oss för att trimma idag istället. Sparven blev ju som tidigare nämnt masserad igår. Så att ändra planen idag var inte så dumt trots allt! Hästens hälsa går före allt!
 
 De muskler som var extra utsatta för massagen igår masserade jag idag. Jag masserade honom innan ridning med liniment. Jag stretchade också Sparven efter passet på banan. Det är ju så att när en häst sätter mycket muskler och ändrar sin kropp så sker en ansträngning och därmed tillkommer en del spänningar. Jag tycker att det är skönt att kunna ta hjälp med både massage och laser. Jag använder också magnet-täcke till hästarna. Sen ska man inte glömma att ridningen och träningen är viktig att ha variation på. Det är nog egentligen det allra viktigaste, hur man abetar hästen och att man känner av hur hästen känns för dagen. Har hästen gjort en stor ansträngning ena dagen kan man kanske förstå om den har svårt andra dagen. En ansträngning ser ju också olika ut beroende på vilken form hästen är i. 
 
Jag har också tömkört Perra idag, jag skulle ju ha hoppat honom också, men idag var tanken att det skulle vara en teamgrej med hoppningen och när det inte blev så, då valde jag att vänta tills på fredag när alla kan vara med! Perra var dock fin, även om jag är en riktig gröngöling när det gäller tömkörning =)! Vi fokuserade på många övergångar i tömkörningen med Perra idag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Imorgon ska jag och Ida rida ut hästarna. Även Perra ska ridas ut. Ha de gött!! Kramis Fia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: