Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tävlingar och hemläxa

Publicerat 2014-06-28 21:29:34 | i kategori Allmänt

Nu var det ett tag sedan jag (Ida) skrev här! Det har hänt ganska mycket de senaste veckorna, många roliga saker faktiskt. Sitter hemma i soffan, har precis kommit hem från årets första flerdagarsmeeting i Björbäck, Laholm. Måste medge att jag är ganska sliten i kroppen efter tre dagars tävlande. Jag tävlade både Manne och Locantus. Manne fick gå fyra klasser och Locantus tre. Locantus hade ett nedslag i första klassen, en 1m hoppning, inte så mycket att säga om, han låg fint på hindret och snuddade till bommen, i 110 klassen var han felfri, suuuperfin!! Vi red dock inte så snabbt så vi fick ingen placering... sista klassen för honom, en 110 fick vi ett pet i omhoppningen, han var väldigt fin, ÄLSKAR honom!! Manne då, han var placerad i sina två första starter, en sjätteplacering som bäst, sedan hade vi ett nedslag i grunden i en 110 och idag i 115 var Manne riktigt trött och slö, så jag valde efter två nedlag att utgå.... Alltså, hem och träna mer, mer kondition och sätta lite mer press... Jag är nog lite för försiktig hemma, "lullrider" lite för mycket! Men det ska det bli ändring på! Jag och Fia har en plan! =) =)
 
Vi har också varit och tränat hos Jens Wickström förra veckan, det gick verkligen jättebra! En tuff men givande träning! Jag tränade båda hästarna, Fia tränade Perra & Mighty och Sandra Binis. Vi tränade mycket på att samla hästarna och att få hästarna i galopp utifrån utan att slänga iväg dem på stora språng, utan få dem att hoppa runt och fint. Både locantus och Manne är lite bekväma, så jag måste jobba i varje galoppsprång annars falletr de ur ramen, de är också ganska stora hästa... Men skam den som ger sig =) 
 
 
Imorgon skall unghästarna tävla i forserum. Ska bli så roligt!!! =) 
 
Kraam Ida
Postat av: emma fors

Hej! ska precis flytta till jönköping med häst för att börja plugga, vet inte riktigt vart ni håller till men verkar som om ni tränar för jens wickström (som jag såg hade träningar i jkp området) Undrar vart ni kan rekommendera att stå uppstallad om man vill stå på ett bra ställe där hästen kan gå i egen hage, tillgång till ridhus och lite trevliga ridvägar(utan trafik)? Vet ni något får ni gärna höra av er, tacksam för alla tips! :) Vart står ni uppstallade?

Svar: hej Emma, vi står uppstallade i hakarp utanför huskvarna. Jag skulle rekommendera dig att ringa stall stommen. Till familjen friman i lekeryd. De har ridhus och fina ridvägar. Plus att Jens har gruppträningar där varannan vecka året runt (förutom sommar)
stallvipwins.blogg.se

2014-07-13 @ 00:44:04
URL: http://forzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: