Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Nu så

Publicerat 2014-06-19 06:27:18 | i kategori Allmänt

Nu var det ett bra tag sedan vi skrev här =). Uppdateringen på bloggen ska bli bättre vi lovar =)!! 
 
Nu framåt blir det spridda skurar i stallet. Vi åker på någon pay n jump, någon nationell, någon lokal...sen är det ju falsterbo som hägrar också.
 
Ha en fin dag
 
kram Fia
 
 
Postat av: Rebecka

Hej! Tycker ni är så bra. Tänkte kolla om ni har några tips till mej och min häst. Jag har en stor häst som gärna blir kantig i galoppen. Svårt att få honom att galoppera genom kroppen. Dock inte i skogen ;-). Jag förstår att det är inget man löser på en dag så jag tänkte lägga upp en långsiktig plan. Några tips? Kram till er alla

Svar: Hej Rebecka. Det är jättesvårt att säga. Men han behöver ju bli mer eftergiven verkar det som. Arbeta med galoppbommar. Ha 2,60-2,70 mellan varje bom. då passar det att både skritta, trava och galoppera över. Testa att rida mer framåt samtidigt som du slappnar av och inte spänner dig. Sparven kan kännas lite fyrkantig de första varven i galoppen och det beror på att han inte är riktigt framme för skänkeln, Kram
stallvipwins.blogg.se

2014-06-19 @ 09:03:33
Postat av: Rebecka

Ska absolut prova! Tack för svar <3

2014-07-19 @ 11:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: