Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Så fort snön kommer visas ansvarslöshet och ren idioti!! Jag är förbannad!!!!

Publicerat 2014-01-11 19:23:22 | i kategori Allmänt


Ja det är precis vad jag är!! Än så länge har snön lyst med sin frånvaro. Men, med kallare väder nästa vecka kommer vintern förmodligen hit för att stanna ett tag. 
 
När jag skriver om IDIOTI och ANSVARSLÖSHET syftar jag på ungdomarna som ägnar sig åt rallykörning på våra vägar runtom där vi bor. Varje vinter är det samma sak!! Arga grannar och alla runtom i huskvarna pratar om detta....Kommer man och åker strax efter ny snö kommit kan man se spår fran ena sidan diket till andra, stolpar och brevlådor nerkörda!!!
 
Jag kan förstå att dessa ungdomar tycker det är kul, men någontans måste de inse att det måste finnas en gräns för det roliga!! Man har till och med sett bilar med snökedjor som har bil i bogserlina bakom...bilen går som en pendel på vägen JÄTTEROLIGT!! Oftast körs det sent på kvällen, men många gånger under dagen också.
 
VAD HÄNDER OM JAG ELLER NÅGON ANNAN MED HÄST, CYKEL, BARNVAGN eller en mötande bil kommer i vägen? Ska ett liv släckas innan de fattar vad de gör?? 
 
Vems ansvar är det? Är det de som kör? Polisen? Lagstiftningen? Föräldrarna?
 
Personligen tycker jag att föräldrarna måste sätta stopp!! TA NYCKLARNA....hade min pappa vetat att jag gjort så hade han skitit i om jag var myndig!! Någonstans måste det sättas en gräns.
 
Lagstiftningen är FLAT tycker jag gällande häst i trafik...hur många gånger har blivit bemött av någon som kört för fort på ett illa sätt?? Själv var jag för ett antal år sedan ute och red...en kvinna kom väldigt fort jag vinkade till henne att sakta ner...vad hände? Hon tvärnitade så rullgruset flög och ifrågasatte mitt tecken på ett väldigt otrevligt sätt....jag berättade för henne att min häst var ung och inte trafikvan. Hon talade om för mig att jag inte borde vistas på vägen. Efter att jag berättat för henne att en häst väger som en älg och att hon kan få den i framrutan åkte hon surt iväg. Hennes lille son satt i bilbarnstol jämte henne...kanske är det han som sladdar hemma från stolpe till stople så fort det blir halt?!!
 
En kompis till mig blev tutad på av en lastbil...tur det inte var jag, hade förmodligen suttit som ett blött klisternärke i grillen på lastbilen.
 
ALLA HAR RÄTT ATT VISTAS PÅ VÄGEN, VISA HÄNSYN, VAR HJÄLPSAM, KÖR LÅNGSAMT
 
En minut att passa är inte värt en människas liv oavsett vilket fordon eller hur man vistas på vägen.
 
EN HÄST BLIR ALDRIG TRAFIKSÄKER, DEN BLIR TRAFIKVAN DET ÄR EN JÄKLA SKILLNAD!!
 
// Fia (Grrrrrrrrrrrrr)
 
 
 
Postat av: Ida

Bra skrivit Fia!!

2014-01-11 @ 19:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: