Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


morgonstund har guld i mund

Publicerat 2014-01-07 06:49:00 | i kategori Allmänt

Godmorgon! Nu börjar allvaret igen efter alla helger som varit. Börjar jobbet kl 10 idag så jag tänkte åka ut till stallet och fodra,släppa ut och mocka nu.Tänkte hinna med att göra foder också. SKÖNT! Då behöver jag bara rida sen när jag kommer hem till stallet från jobbet i eftermiddag.
 
 
 
 
Jag tycker att jag är mycket mer effektiv på morognen. Jag får alltid allting färdigt snabbare på morgonen tidigt än när jag åker ut till stallet på eftermiddagen. Idag ska Perra och Manne ridas på banan igen. Sparven ska åka till tandläkaren så han kommer vila idag också(igår och idag 2 dgr).
 
Jag kommer träna Manne på samma sak igår, det jag kommer tänka på lite extra idag är att han ska ta min skänkel snabbare i övergångarna från trav till galopp. Jag ska alltså vara ännu lite mer konsekvent där. 
 
Perra kommer jag att rida på bommar. Vet dock inte riktigt hur jag kommer lägga upp hans pass, det beror på hur avspänd han är i mörkret (om han blir avspänd dvs), kan hända att hela passet kommer gå ut på att han vågar slappna av och kan lägga fokus på mig.
 
Imorgon ska vi åka och hoppa varsin häst jag och syrran, en häst ska ridas ut ihop med Sandra. På torsdag blir det återigen lite hoppning =)
 
Ha en toppendag 
 
KRAM Fia
 
 
Manne den lilla godingen och Ida
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: