Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Man får anpassa sig efter sina förutsättningar........

Publicerat 2014-01-28 10:05:41 | i kategori Allmänt

Blev riktigt glad idag när snön föll lite granna! Direkt blev spåret på banan mycket bättre och från och med idag kommer jag att kunna gaoppera på spåret vilket ändrar mina förutsättningar en hel del! Vi har saltat voltspår och fyrkantsspåret är väldigt brett vilket gör att man kan rida undan för skänkeln och även forma på volt! 
 
Har precis kommit hem efter en morgon i stallet. Jag har fodrat, mockat och gjort färdigt stallet till mina och Idas hästar. Jag har också hunnit med att rida Licala på banan. Andra gången nu efter hennes långa vila. 
 
Jag känner att jag verkligen klickar med Licala nu! Hon var ännu finare idag än vad hon var i förrgår. Jag rider henne med lätt hand, rätt så långa tyglar. Jag är noga med att hon tar min skänkel framåt och precis som jag skrev igår så lyssnar hon jättebra efter att jag ridit konsekvent fram för skänkeln. Jag "dunkade" till henne med skänkeln två gånger idag, noga med att ge tygeln samtidigt och berömma, Hon lyssnar så mycket bättre för skänkeln nu än i höstas för då blev hon spänd av att man gav henne starkare skänkel, Härligt!!
 
Hon la sig jättefint i en djup och stadig form i traven idag!! SUPER!! Det är precis så jag vlll ha henne, lite längre kliv framåt, djup och gärna längre hals. När hon spänner sig vill hon gärna låsa nacken och vara bakom hand så detta arbetet är TOPPEN för henne. Måste säga åter igen att hon är underbar att rida och ha att göra med, hon är verkligen en drömhäst för många!
 
I eftermiddag ska jag rida Sparven och Manne på spåret, har en plan att åka till ridhuset imorgon eftersom jag har Emma till min hjälp då! Jag har tagit det lugnt idag på morgonen, hatar att stressa med hästarna åtminstone när det gäller ridningen, Varje häst ska få den tid den behöver...jag vill bli "färdig" varje gång jag rider, det tycker jag är viktigt!
 
ha en bra dag!! Kramis Fia
 
Licala pch jag i somras, känner att jag klickar bättre med henne nu =)
 
Licala på tävling i svarttorp i somras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: