Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Ledar VM, mat och annat =)

Publicerat 2014-01-17 15:50:25 | i kategori Allmänt

Japp det är så det kommer att bli idag. Kunde hellre suttit i ett NICE ridhus i lite ljummen temperatur och stekt runt ;)! MEN, så är inte fallet idag. Planen var ju som sagt att åka till ridhuset med 3 hästar idag. Jag har valt att avstå av den anledningen att vi har ren och skär skridskobana till ridhuset...vill inte riskera någonting. Till och med min fyrhjulsdrivna bil kanar runt på vägen. Därför kommer jag rida Sparven på banan en stund, de andra hästarna kommer jag att leda! Här behövs minsann inget löpband på gymmet...det fixar vi ändå!
 
Så här ser vintrarna ut för mig. Jag känner dock ingen stress i år eftersom som Ida tidigare nämnt så väljer vi en senare tävlingsdebut och längre säsong istället!
 
Det första jag ska göra när jag kommer ut till stallet är att fixa sparvens mat. Jag kokar upp vatten som jag blandar upp hans foder med varje dag! Han får rätt mycket "kraftfoder" eftersom jag kompletterar hans grovfoder med lusern i pelletsform.
 
Han får:
 
Lusern
Kraft
krosshavre
slobber mash
majsolja
 
Special mat till specialhäst =), han ska få en laserbehandling för sina tänder idag också!
 
Fixa foder och leda hästar nurå!
 
Ha en goer kväll!! P & K alles som sammen // Fia
 
Min fina lilla sparv <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: