Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Jag kan inte vara annat än nöjd!!

Publicerat 2014-01-23 22:13:20 | i kategori Allmänt

Sitter hemma i soffan och degar efter årets hopp-premiär. Med mig till träningen hade jag min lilla favoritsparv! Ikväll skötte han sig riktigt bra och han känns mer färdig på hinder nu än vad han gjorde vid avslutningen 2013. 
 
Jens hade lagt upp en relativt enkel träning med styrkeövningar för hästarna, vilket passade alla oss på träningen väldigt bra! Vi fick börja att värma själva och efter det fick vi rida serpentinbågar i trav, Vi fick jobba extra med den sidan hästen är stark i och gärna faller in på. Han var noga med böjning i hörnen och rakriktningen mellan vändningarna. 
 
Efter det fick vi rida ut i hörnen ordentligt, för att vi verkligen skulle göra det hade han lagt cavalettiblock nära hörnen. Jag tycker sparven klarade det fint, blev lite spänd för dem i början men det släppte snabbt. Vi tränade på linjer där vi fick sätta tillbaka hästarna, och vi fick också rida bågar som gick från vägg till vägg. 
 
Det jag var mindre nöjd med var att jag kom ur sadeln lite och flöt ovanpå när han var lite väl "guppig"...han brallade en del och studsade...tanken är att rida honom mer framåt nästa gång han brallar. I övrigt trampade han på bra, lyssnade på förhållningar, satte bytena...Det är en sån här häst som får mig att tycka det är riktigt roligt att rida! Välutbildad och trevlig!
 
Jag längtar redan tills imorgon, det blir mycket ridning då. Ska lägga lite extra krut på Manne också innan semestern. Och om ni undrar, Perra har jag valt att vila lite till...Detta beror på att jag inte har någon som kan hjälpa mig med lastning och vara med mig i ridhuset. Ut rider jag inte nu i halkan efter min avsittning på honom på uteritten för ett par veckor sedan. Mot min vilja, men ibland har man inget val! Så det blir upp på krutburken efter thailand..huga ;)!
 
Ha en toppen kväll!!
 
P & K 
 
Fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: