Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Ett slag för hälsan!

Publicerat 2014-01-16 15:45:28 | i kategori Allmänt

Nytt år, nya möjligheter! Som aldrig förr hänger det mängder med människor på gymmet, man kan undra hur många det är som har lovat sig själva att förändra sin livsstil??!! Jag är en sådan person, som lovar mig själv det, kanske 10 ggr om året istället för 1!! Och det är ju bra, eller hur??! Tanken är ju god! Var är då en bra hälsa?? För min del är det att jag vill vara stark, ha kondition och trivas med mig själv. En god hälsa bottnar i så många saker, jag ska berätta för er hur jag har tänkt tidigare när jag var yngre!!
 
När jag var 16 år, tyckte jag att jag var jättetuff, jag började RÖKA, jag sa att jag bara skulle "feströka", men som många vet stannar det ju aldrig där. Jag kommer ihåg att jag blev dölack på min tvilling Fia, när hon skvallrade till vår storebror om mitt rökande. Jag fortsatte röka tills för tre år sedan. FY VAD ÄCKLIGT!!! Det ångrar jag nåt så frunktansvärt!! Det luktar illa, man pajjar sin kropp och sina lungor!! FINE tänkte jag innan, man lever bara en gång!! Som ungdomarna säger YOLO ( you only live once), klart att man bara gör, men när jag var yngre tänkte jag inte på att man lever ju ganska länge och det är ju bra om man kan få ett helt liv som frisk och inte dra på sig massa skit som KOL eller CANCER bara för att man är så korkad och står och drar i sig massa tjära och annan skit!! 
Den delen har jag lämnat bakom mig, det är inget jag är stolt över!! Dessutom blir man ju rynkig och gammal i förtid!! Det tänker man ju inte på förens det är försent och man ser 10 år äldre ut än sina rökfria kamrater!
 
 
 
Alltså vem vill se ut såhär??!
 
Den fysiska statusen idag då? Jo jag går hos en kostrådgivare, han lägger upp program för att jag skall kunna ge min kropp en bra möjlighet till det bättre! Jag kan väl säga det att jag "failar" emellanåt, något som jag måste arbeta med!! Sedan jag gav mina hästar en lugnare period med mindre ridning har jag dessutom ätit mer!! Min rådgivare talade om för mig att jag har förstört min fysik!!! OMG!!! Jag har förstört min fysik!!! Fattar ni!!! Det här tog jag åt mig och nu har jag ett schema som jag följer slaviskt ( fram till semestern) det är ett schema med bra och MYCKET bränsle för kroppen!! För att banta det är bara SKIT!!! Samt att jag skall träna lite mer =) 
Och jag är så sjukt MOTIVERAD! Nästa gång jag är på uppfölning skall han få häpnas av mitt arbete med mig själv!! =D =D
 
Det är ju viktigt att ta hand om sig själv, det kommer dessutom ge bättre resultat på tävlingsbanorna i vår!!!
 
Så INTE ett nyårslöfte!! Utan livslångt löfte till mig själv, att respektera min kropp och ta hand om mig själv!! Jag vill ha ett bra och långt liv!!
 
Kraam Ida
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: