Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Dubbel mollbergare med skruv

Publicerat 2014-01-05 17:33:22 | i kategori Allmänt

Ja det är väl vad man lugnt kan säga att jag gjort. Jag kan ju säga det att jag inte slog mig i alla fall. Jag och Sandra var ute och red med Binis och Perra. Perra varit väldigt fin då han inte taktat eller blåst något och faktiskt ganska tidigt kunde slappna av i skritten. Det som hände var att sandra fattade galopp strax före mig, Perra blev vansinnig över att vara bakom,slog på en GRYM bakutspark. Tror aldrig att jag suttit på en häst som gjort en sån hög förut. Perra sköt mig ur sadeln och drog framåt samtidigt. Givitvis fick jag balansen i tyglarna och han som är så känslig tvärnitade, när jag landade i sadeln sköt han rygg rakt upp. BYE BYE sofia, dbbel mollbergare med skruv blev det...sen hamnade jag på grusvägen och Perra sprang runt på kalhygget en stund.
 
Jag var lite orolig för honom, men lyckligtvis kom han ut på vägen rätt snabbt oskadd och jag kunde fånga in honom. Red rätt mycket trav efteråt för att sedan fatta galopp igen. Då hade jag stram tygel och satt ner på
 
 
honom. Då gick det bra...men vi måste ut och galoppera mer så han taggar ner i fortsättningen.
 
Sparven fick en timmas skritt på asfaltsvägen. Och han är ju bara så ljuvligt snäll och söt med sin helbruna pälsoutfit och fluffiga lugg,. Lille sparven <3
 
Har lite grejer på gång igen nu. Kommer snart skriva om det här.
 
Ha nu en toppenkväll alla!! Imorgon ska jag trimma 4 hästar på banan, varav en ska hoppas.
 
Kramar Fia
en av godningarna jag ska trimma imorgon
 
 
 
 
 
Postat av: Annika

Så fin häst!

2014-01-05 @ 20:00:21
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: