Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Det roliga med ridning och hästar är att man alltid kan bli bättre...

Publicerat 2014-01-19 15:46:58 | i kategori Allmänt

 
och att man kan lära sig mer. Idag var jag och red markarbete för Ange. JÄTTEROLIGT som alltid. Fick med mmig en hel del bra tips som jag ska arbeta vidare med. Blicken då....som jag ALLTID måste påminna mig själv om, känna av sittbenen och sitta "tungt" på rumpan, stämma av tempo, då framörallt i sparvens starka varv som är lite svårare att få honom att släppa igenom i. 
 
Hade ett bra samtal om hur man ska tänka på i samspelet mellan inner och ytter skänkel. Jag ska också fråga mig själv hela tiden vad jag gör och varför och vara noggrann med att inte fastna i hjälper utan vara kvick. NYTTIGT OCH BAAAARA ROLIGT! Längtar redan tills jag ska rida nästa gång.
 
Här kommer en liten kortis i det "svåra" varvet =)
 
Nu ska jag ner till gymmet, sen städa och laga mat! Ha en fin sönda!! 
 
P & K // Fia
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: