Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Den här dagen har än så länge inte följt min plan alls....

Publicerat 2014-01-06 11:58:00 | i kategori Allmänt

Hade givetvis tänkt att gåupp idag vid 7 tiden.....jag orkade verkligen inte. Turligt nog har jag föräldrar som gladeligen släpper ut hästarna på morgnarna. Hade tänkt att rida alla hästarna innan kl 12 idag. Men jag kommer sitta på första hästen vid 14:30. Har varit ute nu i stallet och mockat,vägt foder....just nu är jag inne och kokar vatten till sparvens kraftfoder. Efter att det är klart ska jag mocka några hagar innan jag far iväg.
 
Jag är riktigt sugen på att hoppa nu. Tänkte hoppa Perra idag, men har ingen som kan vara med och hjälpa mig med hindren så det får väl vänta tills på torsdag. Tänkte hoppa en enkel bana med honom, med sparven likaså. Hoppa linjer och tränas på att ha en jämn galopp och rytm samt att uttnyttja svängarna ordentligt och använda galoppen så jag har hästarna framför skänkel hela tiden.
 
Tänkte mig att det kan vara ett bra upplägg nu, lite serier för att stärka och banor för att få in tempo och rytm.
 
Ha en toppendag, antar att det kommer en hel del uppdatering senare när jag ridit som bara den!!
 
Kram fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: