Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Dagens träning....

Publicerat 2014-01-09 09:40:16 | i kategori Allmänt

Perra kommer att få jobba en stund på linan idag, han har ridits två dagar i rad i ridhus. För att variera arbetet kommer jag longera honom en stund.
 
Sparven ska få hoppa någon 5,5m samt ett par linjer. Jag tror jag kommer lägga upp en liknande bomövning som jag red med Perra igår. Att träna på att rida genom svängen genom att vända för ytterskänkel, sträcka på mig, se vägen och rida framåt. Lättare sagt än gjort kan jag säga mina vänner ;)!
 
Hade kontakt med min markarbetstränare igår också, nästa helg ska vi träffas och lägga upp en plan med hästarna. Känns så grymt skönt att ha proffsiga och kunniga personer som stöttar upp en så att allt blir till det bästa. Vi kommer sätta upp specifika mål med hästarna, alltså vilken form jag ska satsa på att rida hästarna i nu oavsett om jag rider inne eller ute.  Man satsar ju massa tid och pengar på detta så varför gå in för det halvhjärtat?
 
Ha en bra dag!!
 
KRAMAR
 
Fia
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: