Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tävling i Aneby

Publicerat 2014-04-27 23:16:41 | i kategori Allmänt

Idah har jag, Jonna L och Fia varit och tävlat i Aneby. Jag har ridit Manne, Jonna Oh la la och Fia har ridit Sparven & Perra. 5 felfia rundor av 7!!! En mycket bra dag så att säga =)
 
Inför första klassen kändes Manne väldigt fin, han var avslappnad och arbetsvillig, men med fem rävar bakom öronen som Manne har blev han plötsligt mötesskygg, han kastade sig för en häst och jag ramlade av! Som tur väl så landade jag mjukt och skönt i sanden, så det var bara till att hoppa upp och fortsätta att rida! På framhoppningen stämde alla språng, jag kände att jag fick hålla honom ordentligt inom ramen eftersom han var spänd över de andra hästarna. Väl inne på banan hoppade han runt galant, utan spänningar (endast lite gnägg) och vi red hem en fin femteplacering!! =)
Inför andra klassen var han lite lättare, han var inte lika töntig och vi hade en bra uppvärmning, även den klassen nollade vi och vi red hem en sjundeplacering. Trots att Manne har 50 olika personligheter är han en go "ponny". Jag känner att jag får en fin känsla med honom på hinder och jag ser fram meot det här tävlingåret på honom =)
 
 
Fia hade två fina rundor på Sparven och två fina rundpr på Perra, Jonna L red även hon två fina rundor. Tänkte de får skriva själva om dessa =)
 
Måste ge en eloge till den trevliga personalen i Aneby som var väldigt tillmötesgående, med hästbyte etc!! Tack Emma Larsson m.f.
 
Kram Ida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: