Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Man får vad man förtjänar!

Publicerat 2014-04-10 10:24:20 | i kategori Allmänt

Red Perra på banan igår, hade tänkt att hoppa men la fokus på markarbete istället. Perra har haft en lugn vecka vilket jag tror är bra för unghästarna att få ibland. Har dock slarvat med markjobbet. Med det menar jag hanteringen då jag inte rider. Var i Skåne i helgen vilket resulterade i att han "slapp" mig i två dagar. Det kan jag säga fick jag betala av igår.

Perra är ALLTID fantastisk att rida, igår var han det också... Men jag var tvungen att jobba på det sättet att han fick använda hjärnan hela tiden. När jag hoppade upp sköt han rygg i början, hade väldigt luftig skritt och trav i början, nästan som ett tassande framåt. Tittig och blåste lite hela tiden. Det positiva med dagen var ändå att jag lyckades ställa igenom honom "från det läskiga" som finns vid sidan av banan som han tittade på. Sen för att aktivera huvudet extra så började jag flytta undan honom för skänkeln. Det gjorde han plättlätt!! Som allt annat. Så dagens spändhet resulterade i skänkelvikningar i skritt och trav. 

Idag blir det iaf hoppning, jag kan bara inte låta honom komma iväg i helgen och inte vara förberedd på bästa sätt... 

Ha en go dag!

Kram Fia 
Sparven full fart. Inte en hov i backen. Hihi

Postat av: Saga

Vart är bilden tagen? det ser precis ut som Bratteborgs(där jag rider) utebana vid ridhuset :)

2014-04-12 @ 10:29:10
URL: http://fotonbysaga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: