Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Lokaltävling på NTR

Publicerat 2014-04-21 18:03:18 | i kategori Allmänt

Igår var det som sagt lokaltävling på NTR. Vi i stall vipwins åkte dit med 5 hästar. Alltså från hakarp vart det 4 hästar: Mighty, Perra, Manne och Sparven. Samt att Jonna.L kom från sitt stall med sin häst Oh lala.
 
Vi åkte tidigt till stallet igår. Klockan ringde 5 hemma på morgonen. 5:30 var vi i stallet allihopa.
 
Sparven var så taggad för att åka på tävling att han stod och skakade i gången när jag flätade honom.
 
När vi väl var framme på tävlingen lastade vi av Perra och Mighty rätt snabbt så vi hade god tid på oss att rida fram. Hatar verkligen att stressa, speciellt i tränings och tävlingssammanhang.
 
När jag red fram Perra var han lite spänd i början, lite tittig....Jag fokuserade då på att rida honom runt skänkeln och ställa honom även på rakt spår där han var extra tittig. Han lyssnade jättebra på mig ganska snabbt och under framridningen reste sig håret på mina armar...han var så fin att jag fick gåshud!! Detta har aldrig hänt mig förut, men jag hade ett stort leende på insidan kan lova!
 
Perra gick väldigt fint inne på banan när jag väl började hoppa. Det fanns litegrann att titta på och det som störde vilket resulterade i en rivning var några runda jättefina blomarrangemang som stod bredvid ett hinder. Det enda som jag inte var nöjd med gällande min ridning på Perra under dagen var att jag mjuknade för mycket innan ett hinder....skulle hållt mer stöd för att han ska känna sig trygg med mig. MEN han brydde sig inte särkilt mer än att han hoppade till som satan (hindret efter rivningen). Ja ni såg bilden från inlägget igår.
 
Sparven då! Jätteduktig, väldigt laddad dock!! Han kunde inte skritta på framridningen utan takta och ladda och takta och ladda!! Men han hade ett härligt sug framåt och det stöd jag fick upp i min hand igår kom från drivet i bak kärran! Så himla fin och det roligaste av allt var att han njöt av varje sekund på tävlingen. Sparven har börjat älska att tävla! Efter målgång i andra rundan var jag så nöjd med honom och glad över att jag själv ridit så himla bra att jag fick en liten tår i ögonvrån.
 
Låter kanske lite larvigt men detta betyder så mycket för mig.....Sparven har dessutom en egen plats i mitt hjärta för en så genomrar häst har jag aldrig haft. Lille plutten!
 
Manne och Ida var duktiga balanserade och ja...det såg bara plätt lätt ut när de red, detsamma var det med Jonna.L och oh la la. Sandra och Mighty var felfria och hade en stadig och jämn runda!
 
Bra dag för oss alla helt enkelt
 
ha en jättefin kväll
 
Kram Fia
 
Foto
 
Foto: Så här tänker jag: 

Jag har inga egna barn så bilder på dem kan jag ju inte dela med mig av, jag har en valp nu och honom har ni sett en del redan. Jag delar med mig av saker som gör mig lycklig (för det mesta), jag älskar glada kommentarer, likes och när folk uppmärksammar mig. Bekräftelse ja, jag erkänner jag älskar bekräftelse. Irriterar mig aldrig på någon på fejjan, vi har detta som ett socialt forum. Dela upplevelser med varandra och uppskatta varandra. Spelar ingen roll om man gillar inredning, barn, hästar, baka bullar, fitness eller ngt annat, om man uppdaterar varje dag, ofta eller sällan. Det är upp till var och en. Jag kan inte hjälpa att jag känner mig extremt driven och att jag inte kan låta bli att dela något som väcker känslor hos mig. Igår fick jag gåshud när jag red fram min vita häst för att han är så fin och efter målgång med min andra blev jag så glad att jag hade tårar i ögonvrån.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: