Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Leendet har varit som ett klistermärke i ansiktet på mig ikväll

Publicerat 2014-04-10 23:09:32 | i kategori Allmänt

Red sparven en stund idag, jösses så fin!! För att inte använda blicken till att se ställningen osv så har jag ridit hela passet med blicken upp i himlen. Nästan hela tiden iallafall...red på känsla . Han var underbar, red skänskelvikningar i både trav och galopp idag. Hade med honom jättebra! Hade lite mer buren hand idag. Tänkte på att inte ha raka armar och ändå inte bli stel, gick jättebra!! Tog ett par skutt på vårt lilla kryss som stod framme. Skitfin!!! Wow!! 

Blev inspirerad av Ben Maher idag.
Han är en av alla toppryttare som imponerar på mig med sitt ödmjuka sätt. Han menar att det är viktigt att alltid ha hästen framför sig (inget nytt men ändå), att inte kräva samling i början av passet utan mer tänka på rytmen och en bra grej som inte heller är nytt egentligen.... Att inte släppa stödet innan hinder, då utelämnar man hästen och den kan bli osäker. 

Jag tror att man har lättare att "gå före" hästen och släppa stödet om man inte har hästen framme för skänkeln. 


Blir lite sur... Kunde inte jobba Perra på ryggen idag. Var helt själv i stallet och vågar inte rida om något skulle hända. Tänker alltid säkerhet som prio 1!! Longerade honom istället, stod och njöt av synen. Tänkte på hur roligt jag tycker det är med hästar. Tävlingarna är ju bara toppen av berget, därför tror jag det är viktigt att man måste älska det vardagliga arbetet med hästarna.😊 

Nog om det!

Natti natti

Kram Fia 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: