Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


hoppning dag 2

Publicerat 2014-04-25 12:56:09 | i kategori Allmänt

Igår hoppade jag(Fia) som tidigare nämnt Perra. Jag hoppade en liten linje som bestod av studs, 14 meter till ett räcke. Normalt sätt kan man behöva driva på hästen framåt på den linjen eftersom det bli lite långt för de flesta hästar. Man lägger alltså en travbom fram till studsen. Övningen ställde jag dessutom på medellinjen för att jag skulle kunna använda mig av båda varven.
 
Perra hade inga svårigheter som helst med att räcka fram. Han sög ordentligt mot räcket och hoppade dessutom igenom både studs och linje otroligt fint. Det jag känner att jag behöver påminna mig själv om mer just nu är blick upp och bröstkorg upp.
 
Idag får Perra vila, han har varit så himla fin de här dagarna. Sparven ska få hoppa idag istället, tillsammans med Mighty och Manne.
 
Ha en fin dag
 
Kram Fia
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: