Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Vi borde bli lite mer som fitnessfolket på instagram!

Publicerat 2013-09-07 20:58:31 | i kategori Allmänt

 
Att bli bäst, att lyckas att komma några steg framåt....för oss som håller på med hästar på en "breddnivå" kan ansträngningen, tiden och den extrema motivationen som driver oss vara jämförbar med en elitidrottare i en annan sport. Jag vet att det handlar om att när vi kör järnet för att nå vårt mål, att komma vidare så har vi inte bara oss själva att tänka på, vi har en till.....
 
Det är en individ som kräver tid för träning, tid för att motiveras, daglig vård på bästa sätt i form av underhållande och förebyggande veterinärsvård, bra skoning, bra foder, en dräglig utevistelse under många timmar om dagen, rent vatten, massage, laser mm..... Sen kommer allt annat därtill!!! Man måste ha ett släp, en bra dragbil, man måste se till att staketen är hela, stallet underhålls...hästens utrustning måste vara bra iordning också...inte bara för att det ser proffsigt och trevligt ut, det är viktigt i säkerhetssynpunkt och för hästens välmående...att inte få skav!
 
För att upprätthålla allt detta så måste man ha bra med pengar, ett 8 timmars arbete helst....sen för att kunna förkovra sig inom ämnet måste man träna, för bra tränare just för att man ska kunna fördjupa sina kunskaper och känna utveckling.  
 
För att kunna göra detta regelbundet och att tävla krävs ibland extrajobb....känner folk som dragit in pengar på krogen och annat på helger för att finanisera sin sport. 
 
För att klara allt det här, krävs stor hängivelse, en vad jag skulle kalla extrem motivation, slit, tidiga morgnar och sena kvällar. Ofta finns inte resurser eller tid till massa andra nöjen....vi i bredden är i uppoffring av annat väldigt nära en elitidrottman!
 
Vi ses oftast bara på tävling, därför att vi har våra "måsten", efter jobbet. När vi ses borde vi haka på instagram trenden tycker jag! Jag tänker på fitness världen.... hasthagar som #trainlikeagirl #nevergiveup #minresaräknas osv......Nästan en sektliknande hängivelse för att bära varandra till framgång. 
 
När jag kommer fram till dig och ger dig ett uppmuntrande ord så menar jag det, när jag kommer fram till dig och ger dig en komplimang så menar jag det! jag vet att du sliter precis som jag, jag vet vad det här betyder för dig! Min resa mot mina mål är viktiga för mig, jag vet att dina mål är viktiga för dig. Tycker vi kan vara bättre på att berömma och glädjas vid framgång och backa upp vid motgång!! 
 
Vi gör det här för att det är roligt och för att det bringar oss mening i livet! Så nästa gång vi ses, då hejar vi fram varandra och ger en och annan en klapp på axeln!! 
 
Kram på er!
 
// Fia


Postat av: Mia Lisa

Så bra formulerat!

2013-09-08 @ 10:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: