Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Vilken tur att det finns så många hästar att det räcker till fler än världsmästaren!

Publicerat 2013-10-19 21:07:00 | i kategori Allmänt

I vår sport liksom i alla andra sporter finns det olika nivåer. Inte speciellt konstigt eftersom man någonstans måste börja att lära sig sporten man utövar. Det finns många olika typer av ryttare också..... Allt från elitryttaren till skogsmullen som älskar skogpromenader. Det finns de ryttare som alltid rider felfritt på banan, de som aldrig hoppar högre än 50cm, de som rider 140 och nollar bara någon gång, de som tränar mycket som aldrig tävlar...vad har alla dessa ryttare gemensamt? Jo, de känner passion, glädje...ja lycka med sin tid tillsammans med hästen. ALLA VILL INTE SAMMA SAK, ALLA VILL INTE RIDA 150 ELLER GRAND PRIX DRESSYR....men alla känner en glädje, en glädje som man själv äger och bestämmer över! 
 
Var på en tävling en gång, en tjej red en fartfylld runda i 1m, efter målgång skrek domaren ut att hon vann klassen...hon hade ett leende från ena örat till det andra och skrek YEEEEEES!! En mycket duktig ryttare som jag verkligen i det avseendet att hon är just duktig med hästar ser upp till höjde ögonbrynen och tittade på sin sponsor.....ansiktsuttrycket visade tydligt att vad hon tyckte....det där var väl inget!
 
MEN JO!! FÖR HENNE VAR DET FAKTISKT DET!! Hon kanske hade kämpat jättelänge för att nå dit, det kanske var lika stort för henne att vinna den klassen som det var för proffset att vinna i falsterbo, eller som för mig vinna DM. MAN SKA ALDRIG TA IFRÅN NÅGON GLÄDJEN ÖVER SIN HÄST OCH SINA PRESTATIONER!! Man ska unna varandra lycka, för vem kan bestämma hur det ska vara? Den som är bäst i världen eller?? NEJ FÖR VI SER OLIKA PÅ VAD SOM ÄR VIKTIGT OCH VART MAN VILL NÅ! 
 
Jag är trött på personer som missunnar andra och egentligen ligger nog den värsta känslan hos den som gör det! 
 
Jag kan säga min åsikt till någon för att vara snäll, för att jag bryr mig. Och jag väntar på någons åsikt om jag ber om den! Så alla ni som kämpar och glädjas oavsett nivå!! Heja er!!! För det finns fler hästar än att världsmästaren hinner med att rida dem!!
 
KRAM och ha en bra kväll // Fia
 
Min värlsmästarhäst, min och Ida (fast jag inte är värlsmästare)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: