Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tävlingsdax

Publicerat 2013-10-10 14:40:40 | i kategori Allmänt

Det känns som tävlingssäsongen börjar gå mot sitt slut, nu är det endast ett fåtal tävlingar kvar. I helgen skall jag tävla Manne i Jfk:s lag i ridsportallsvenskan, det kommer att bli suuper. Denna gång har vi ett mycket bra lag och jag hoppas att vi skall ta oss till Grande Finale i västervik. Vi har mycket fina hästar i stallet just nu, inte minst Fias nytillskott "SPARVEN"  som är en mycket trevlig häst med prestationer rakt igenom både på faderns och mödernets sida. Mina hästar då? Jo Perra utbildas av Sofia, som numer är delägare i honom. han utvecklas fint och har ett enormt scoop i hoppningen samt ett fantastiskt steg och balans. Mighty utbildas också av Fia och han har gjort två clearoundstarter med två felfria ritter. Locantus är skadad och jag har bestämt mig för att han inte skall tävla mer i år, utan satsa på nästa år istället. Manne och jag har gjort några starter sedan sist, han är verkligen en suuuperfin häst och vi kommer på varandra mer och mer. Det är Manne jag skall tävla till helgen, vilket skall bli jätteroligt.
 
Det jag känner kommer underlätta för mig och Manne nu, är att har beställt en ny sadel, den jag har nu ligger inte bra på honom men dock mycket bra på Locantus. det är kostsamt, men nödvändigt. Jakten efter sadel har tagit tid, det måste ju trots allt passa både mig och honom.
 
Tänkte att jag ger er en uppdatering efter hoppningarna i helgen. Skall bli bättre på att blogga har jag bestämt!
 
Ha en toppandag alla!! Kram Ida
Min fina Locantus <3 <3 Finns ingen bättre och underbarare häst än honom <3 <3
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: