Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Spänna bågen

Publicerat 2013-05-29 11:33:58 | i kategori Allmänt

Igår red jag, Fia markarbetsträning för Angelika Flyckt. Det var riktigt roligt. Jag fick träna på att forma Izno kring innerskänkel. Jag fick också träna på rytmen....
 
Hemläxan till nästa gång är att vinkla om mina armar(motverka min snygga chickenarms) och rida fler halvhalter. Izno var riktigt fin på slutet av passet...med många många halvhalter väntar han bättre på mig och bär sig bättre på sina bakben. Det är ju ändå det man strävar efter hela tiden, att hästen ska bära sig på bak!!
 
Idag ska jag rida ut både Izno och Manne. Perra får gå en sväng på banan idag igen. Snart ska vi ta vår premiär tur ut. Kanske till helgen.
 
Ha en fin dag alla!!
 
Kram fia
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: