Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Mycket givande träning...

Publicerat 2013-05-05 22:32:35 | i kategori Allmänt

I helgen har Stall Vip Wins anordnat träning för Anita Sande igen! Vi har haft en otroligt rolig och MYCKET givande helg! Jag Sandra har ridit två pass med min häst Sambrina 2 (Binis). Denna gången har jag fått träna på att bli kvick i mitt tänkande samtidigt som jag ska känna efter hur mycket/lite jag måste påverka på min häst. Detta kanske låter mycket enkelt men i själva verket är det en hårfin gräns mellan att bara "vara/åka häst" till att "vara" och samtidigt aktivera. Jag har även fått öva på att sätta upp galoppen på bommar och cavaletti. Jag känner ofta att jag vill rida i en lugn galopp för att allt ska kännas kontrollerat. Men hur ska jag då bli bättre på tävlingsbanan där hindrerna blir högre och jag måste sätta ett bättre tempo för att hästen ska klara av att hoppa?! Jag måste lära mig att våga rida i ett friskare tempo och lösa problemet där, i stället för att döva galoppen och känna kontroll. Det är när jag dövar galoppen som jag känner att jag får en så kallad av och på ridning istället för att känna det flytet. 
 
Som sagt, det är en hårfin gräns och det enda som gäller är att vara konsekvent, nogrann och kämpa vidare! 
 
Mina teamkamratar/bästa vänner/ familj (kärt barn har många namn) har oxå tränat för Anita i helgen och SHIT va bra dem är! Blir så stolt när jag ser dem rida och utvecklas! Även om man själv blir sugen på att rida, rida, rida, så är det minst lika roligt att titta på när mina kära stallkamrater rider <3 För dem är så himla duktiga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
Nä nu ska jag vara lite social och fortsätta kolla på filmen tillsammans med min älskade sambo och bästa Pelle Algotsson!
 
Ha de toppen!!!
Kram Sandra
Postat av: Lotta

Tack snälla för att ni anordnat en super träning! Jag är grymt nöjd! Träningsvärken är Total, men nu ska det tränas tränas tränas! Hoppas verkligen hon kommer igen någorlunda snart!! Har ett par till som är lite sugna att testa rida för henne! Kram Lotta

2013-05-06 @ 05:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: