Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Markarbete med småhinder och HBC sadeln

Publicerat 2013-05-15 18:58:04 | i kategori

Har markarbetat izno en stund nu!! Han kändes riktigt fin idag. Hoppade två klasser i bankeryd i helgen. 115 och 125, izno var super men rev tyvärr 3 hinder i 125cm klassen. Jag tror att han helt enkelt hoppar sämre på den betslingen jag red honom på! Kommer satsa på vanligt tredelat nu istället för pelham.

Arbetade honom på småhinder på medel linjen idag. Fokuserade på min sits och även vägarna. Izno är en tuff häst men samtidigt väldigt känslig.

När jag kände att han "gick på bogarna" ledde jag in honom på volten och var noga med att han fick bära sig själv. Han blev riktigt gödig!:))

Måste ge en stor eloge till den sadel jag köpt av Anita. Jag har haft fina sadlar av de dyraste märkena men INGEN sadel har varit bra har jag insett nu!!! HBC sadeln ligger still och jag får en fantastisk känsla i den!!! Wooooow!! Jag är nöjd och hästarna är nöjda!!

Nu ut och rida två till! Tjing!;)

Postat av: Michaela

Hej

Tänkte om du ville ge mig en liten utvärdering ang denna sadeln? Letar efter en ny sadel och detta verkar vara ett bra alternativ. Dock hittar jag ingen återförsäljare. Vet bara att MaxFlex står bakom denna sadeln och Anita Sande som utvecklat den. Du får gärna maila mig och berätta mer :)

Tack på förhand
//Michaela

Svar: Hej Michaela. Jag tycker att man får otroligt bra balans och sits i sadeln. Vad som är mindre bra är skinnet i den. Min sadel har jag nött ut skinnet på flera ställen efter knappt ett års användande. mvh sofia
stallvipwins.blogg.se

2014-06-24 @ 11:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: