Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Mail ifrån kursdeltagare =)!

Publicerat 2013-05-07 11:40:12 | i kategori Allmänt

 

Hej!
 
Nu kommer mailet om vad jag tyckte om träningarna i helgen.
Jag tycker helgen har varit kanon och väldigt lärorik. Det jag gillar med Anita är att man får den tiden man behöver och att man inte är mer än två i en grupp. Det som är skönt med det är att man verkligen får den hjälpen man behöver och stöter man på problem behöver man inte oroa sig för att man tar tid för andra eller liknande. Sen får man hjälp tills problemet är löst.
Det som också är bra att även att man är nervös när man börjar (jag var det) så blir man lugn efter ett tag för hon gör så man blir lugn. Hon talar om att det är okej att det blir fel för det varken kan eller ska gå perfekt när man lär sig nya saker. Det gör att man inte känner sig helt kass när det blir fel.
Sen ger hon sig inte förrän man fattar eller det går igenom hos både dig själv och hästen och det är kanon. Man får en helt ny häst redan på första träningen, men andra är det ännu bättre på.
Anita är väldigt hård, men ändå rättvis. Hon säger till en när man är helt ute och cyklar och gör det tills man gör rätt. Men när man väl gör rätt så får man också veta att det är rätt.
Som sagt jag är jättenöjd och jag längtar till nästa gång hon kommer! Har flyttat till Kalmar då, men jag åker från Kalmar för att vara med utan tvekan! Jag fick en ny häst att rida igår och det är jag otroligt glad för!
 
Sen måste jag också ge cred till dels Fia som fixar ihop detta som är guld värt, men också till er som tar emot alla på hemmaplan som kommer med öppna armar och är så glada och trevliga mot alla. Det är inte alla som gör det och det är riktigt roligt att det är så för det är också en anledning att man tycker det är roligt!
 
Tack för en bra helg! Mvh Jessica Adamsson
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: