Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Årets första start för mig (Ida)

Publicerat 2013-05-10 22:44:59 | i kategori Allmänt

Idag har jag (Ida), tävlat med Locantus i Bankeryd. Vi hoppade först 1-meter klassen och Locantus hoppade jättefint och luftigt över hindrena. Banan var jättebra, det var bara som så att Locantus hoppade till på tredje hindret så att jag tappade stigbygeln, därefter red jag utan till och med sista hindret då kände jag att nu får det vara nog med mantagen.. så jag pausade tog stigbygeln och red vidare. det slutade med 2 tidsfel. Men var gör det? =) Locantus var hur fin som helst!! Och jag fixade fyra hinder utan stigbygel och SATT KVAR :D 
 
1.10. A1:A Hur längesedan var det inte jag red en sådan bedömning?? Hur som helst så fick jag låna ett par andra stigbyglar med bättre fäste, det hjälpte.. Jag och Locantus red felfritt i grundomgången och det kändes riktigt roligt att rida. Till omhoppningen red vi lite snabbare och Locantus blev lite lång till sista hindret, vi kom lite nära och han petade det lite snörpligt :P... Men för övrigt var han sååå fin! Han lyssnade på gas och broms samt att han gjorde jättefina sidvärtes på framhoppningen.. =))
 
Här kommer lite bilder från Bankeryd, tagna av en jätteduktig tjej som heter Paulina Broberg!! =)) TUSEN TACK!!!
 
 
Ha en toppenkväll alla!!!
 
Kramar Ida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: