Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Fullspäckad vecka

Publicerat 2013-07-24 22:28:20 | i kategori Allmänt

Är precis hemkommen från stallet. Jag, Fia har haft en härlig och intensiv  stalldag. Ägnade halva dagen hos en underbar vän i göteborg så när det var dags att börja i stallet var klockan så mycket som 17.
 
Har ridit både Perra och Mighty idag, vilka fina hästar. Kände stora framsteg med Mighty idag, han börjar söka sig i form och arbetar mer framåt. Perra är otroligt fin och har som jag skrivit förut väldigt lätt för sig. Vi tränar mest på att han ska acceptera övergångarna utan att bli störd i munnen av min hand. Perra är lite mer framåt av naturen och han vill bara fram, fram även när vi inte ska fram=)! Ser det dock som positivt, älskar den hästen. Han är så mjuk att rida, han gör till och med våra missförstånd mjuka!!
 
Tränade Izno i ridhuset idag, markarbete. Det gick SÅ BRA!!! Funderar på om jag ska anmäla mig till dressytävling i höst. Förra hösten red vi vår första dressyrstart i livet och vi hade 64,7 %, då kändes han inte hälften så fin som nu =)!
 
Imorgon blir det galopp på fältet, hoppas kunna rida Mighty och Perra där också. Red för övrigt Stina idag också, otroligt fin häst! 
 
Åker på tävling redan imorgon, halmstad. Det ska bli sköj de! Ha det toppen!! Kramar Fia
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: