Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Träningen i ridhuset igår....

Publicerat 2013-02-25 09:31:00 | i kategori Allmänt

Så kommer vi till Manne:
 
Manne var på allerten kan man säga! 
 
Jag började med att skritta honom en stund. Efter det travade jag honon, liksom Izno kollade jag av att han var med mig genom att göra tempoväxlingar, trolla med steglängden =)! Han kändes väldigt fin. Efter det galopperade jag i båda varven , ordentligt framåt(stod upp i stigbyglarna). Han taggade på RIKTIGT! Efter det arbetade jag honom på en lite större volt. Där tränade jag på att rida honom framåt ett halvt varv varefter jag satte tillbaka honom ett halvt...och så gjorde vi en stund i båda varven. Hoppade sedan Cavaletti på böjt spår. Superfin var han! Han körde  dock en äkta tvärvändning + skenmanöver därifrån första gången vi skulle rida på. Han var tittig...hihi!
 
Efter det hoppade jag oxer med bom framför några gånger. FIN och LADDAD häst. Fällde ihopp öronen mitt på huvudet och bockade efteråt. Han var dock inte svår att få iordning på som han kan vara när han är på LADDEN PÅ TÄVLING!
 
Det var Manne det! I eftermiddag blir det uteritt! Ha det! // Fia
 
Manne tingsryd =) Min fina Manne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: