Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Innan vi far till ridhuset blir det lite kaffepaus...

Publicerat 2013-02-14 16:32:00 | i kategori Allmänt

har varit i stallet och mockat och fixat.Hästarna har fått insläppshö och står och mumsar nöjt.
 
Idag ska jag(Fia) rida på små cavalettihinder. Izno ska ridas på gouge och vanligt tredelat tränsbett idag. Manne ska också ridas med vanligt tredelat tränsbett (funderar på att prova gouge även på Manne...eventuellt). Jag har pelham på båda hästarna när jag hoppar. Men dessa små hinder ser jag inte som hoppning på det sättet att jag behöver slänga på pelhammet.
 
Målet är att få hästarna riktigt genomridna idag, de har ju varit igång ett tag nu och jag känner att man kan börja lägga mer press på dem nu för att förbereda dem på bästa sätt inför alla tävlingar som de ska vara med på detta året.
 
Ha en bra kväll! Vi hörs! Kram F
 
Izno
 
Fick önskemål om att skriva om våra hundar..här kommer en bild på min bästa vän, Zeth. Jack russel på snart 7 år.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: