Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Två hästar idag, lång kvalitetstid

Publicerat 2013-12-29 19:47:37 | i kategori Allmänt

Idag har jag, Fia ridit Manne och Sparven. Jag red ut en lång runda med sparven som innehöll mycket skritt och mycket galopp. Vi skrittade nästan 3km innan vi började röra på hästarna i en snabbare takt =). Skritt är himla bra, skritten stärker hästarna mer än vad man tror! Vi galopperade i långa uppförsbackar också. Sparven var jätteglad och fullkomligt älskar att "blåsa ur" energin. På vägen hem gjorde vi många galoppfattningar, sparven sätter sig riktigt myckiet på bakbenen i fattningarna, en härlig känsla tycker jag,
 
manne fick trim i ridhuset idag, jag började min dag idag med sovmorgon och frukost framför tvn. Det är så skönt att ta dagen i sin egna takt när man är ledig. man jobbar verkligen med tempo de dagar man arbetar och har eftermiddag på sig med hästarna.
 
Anledningen till att jag valde Manne istället för Perra idag var för Idas skull. Jag vill skona henne från Mannes överskottsenergi han får nör han vilar för mycket. Imorgon blir det ridning på banan igen med Perra. Han ska ridas på banan även tisdag med avslutas med ridning ut. Han blir så laddad av att inte varit igång, rider man enbart ut då så ställer det till med problem, han blir alldeles för tittig och spänd....nästan lite skarp!
 
Ha en toppenkväll, själv ska jag piska familjen i Fia med knuff
 
kramar Fia
 
 
Izno som 4 åring, lite spänd ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: