Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


det blir visst 4 idag

Publicerat 2013-12-28 10:12:00 | i kategori Allmänt

idag har jag,Fia fullt upp. Sitter för stunden inne och dricker en kaffe. Har överraskat med att väga allt foder och fixat Idas och mammas boxar. idag ska jag rida licala ,Manne och perra på banan, sparven ska ridas utordentligt.
 
Jag kommer att lägga upp två upphöjdà bommar på mitten av banan. Det kommer bli så att jag rider rakt igenom ser till att hästen rundar min inner skänkel i svängen och lyssnar upp ordentligt på min ytterskänkel när jag vänder och hästen ska gå rakt överbommen och mitt på bommen. det jag kommer tänkaextra på som jag vet redan nu är blicken fram och mellan hästens öron, och att komma fram ordentligt i sadeln nära hästen. samt att ha hästen fram för skänkeln helatiden. Kommer ha cavaletti på rakt spår också och få hästen avslappnad och hålla en jämn takt! 
 
Ska åka en sväng till charlies idag, köpa foder till sparven och lite annat!
 
Har fått info om täckestvätt nu! Så himla bra och billigt, 10 mil inom jkpg området! Hör av en till mig för mer info.
 
Ha en toppendag! Kram Fia 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: