Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Striiike!!!! HIGH CLASS DRAMA!!

Publicerat 2013-04-29 10:39:56 | i kategori Allmänt

Så kändes det igår när jag hade en ordentlig avfallning  och rev i fallet hela hindret, med mig själv som en livs levande form med funktionen som ett bowlingklot! Vad hände då? Jo jag, (Ida) red som min farbror citerade mig en gång (som en påse nötter) !! Jag hade innan avfallningen en jättehärlig känsla, jag och Licala susade fram som piss i missisippi!! Lekande lätt!! Sen uppstod det ett litet missförstånd ( Jag fick hjärnsläpp) som resulterade i att Licala, som trots sin orutin är hinderklok, valde att smita förbi en oxer (hon kunde inte hoppa i det läget jag ville) och dra år h***ete vad snabb hon är ;)... Och där låg jag i sanden... Efter fallet kom både jag och Licala ur fas, Licala blev taggad och spänd och jag kände mig som lingonryttaren alabama. Det slutade med att Jag red lite markarbete, sen fick Fia hoppa Licala några språng, så att hon fick avsluta med bra känsla. På marken var hon riktigt fin, hon börjar bli riktigt rolig att rida. Jag har som mål att starta en dressyrtävling på henne framöver, hon är ju så lätt att "sitta fint" på också =) Jag ska hoppa henne på onsdag igen och hoppas på att få en bättre känsla, jag har bestämt mig för att sluta nörda! Så jag skall fortsätta att rida framåt och inte larva mig för när hindren blir lite större, ramlar av det gör man ändå!! höjden spelar faktiskt ingen roll!!
Locantus är för tillfället min stora stjärna! Han ger mig ett sååå mycket bättre självförtroende. Nu börjar vi hitta varandra och min sits har blivit mycket bättre. Igår hoppade vi bana och han bara hoppar runt med mig! Lika stor som han är, lika snäll och klok är han! Fina häst!! Dessutom är han väldigt ärlig och rädd om sig. Nu släpper jag honom ALDRIG!!! =)
 
Mighty har fått vila denna veckan, han skall få nya skor nämligen och skomakaren har inte hunnit komma ännu så han har helt enkelt fått lite semester. Sandra hjälper mig lite med Mighty, hon rider honom ett par dagar i veckan, det är jag jättetacksam för!!
 
Ha en bra dag alla!
 
Kram Ida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: