Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Igår kunde jag inte låta bli!

Publicerat 2013-04-13 18:10:32 | i kategori Allmänt

Jag hoppade Manne istället för att hoppa honom idag. Jag hade ett annat betsel än vad jag brukar ha på honom. Samma som jag hoppar Izno på nu. Gags med dubbla tyglar, där huvudtygeln sitter i den vanliga betringen. Funkade jättebra och han var riktigt fin trots några störiga änder i kärret jämte ridbanan. 
 
Izno fick ledas. Idag har båda hästarna fått uteritter och i skrivandets stund är tränsen putsade, allt packat och jag tar en paus ifrån sysslor och göromål här hemma!
 
Imorgon blir det som sagt tävling med tre hästar och det ska bli RIKTIGT kul!!
 
Red Charmlr hemma på banan idag också. Han var så himla fin! Första gången hos oss i Hakarp, massa nya intryck och hästar..men trots det tyckte jag han kändes riktigt ridbar idag! Tränade på tempoväxlingar i traven och red många galoppfattningar från skritt. Gjorde detta på ett mycket bra sätt! DUKTIGA PÅLLE <3
 
Nu är det dags att jobba vidare. TAGGAR tävling till imon! KRAM PÅ ER!!
 
// Fia
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: