Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hoppning med Charmör

Publicerat 2013-04-30 07:56:31 | i kategori Allmänt

God morgon god morgon!! Igår hoppade jag, Fia Charmör! Jag hade den hitills bästa känslan med honom igår. Vi hoppade en liten bana med en linje på fem galoppsprång och sedan en kombination samt några fristående hinder. Vi hoppade också vattenmatta =)! 
 
Det jag kände var så bra med Charmör igår var att jag lyckades rida honom i en väldigt bra form och balans mellan hindren. Han är en stor häst som är pigg på hinder och gärna "faller isär". Men inte en enda gång igår drattlade vi iväg.
 
Red Manne på banan i förrgår. Det var inte det enklaste...han var tittig och på det viset blir han springig och lite "falsk fram för skänkel". Jag var tvungen att vara superkonsekvent med honom, Det gav dock resultat. Slängde på honom en graman, vilket gör stor skillnad för honom bara han vet att den är där. 
 
Nu börjar det bli fint hemma i Hakarp. Vi jobbar för fullt för att få det topp till alla kommer i helgen. Vi har dock inte hunnit med att måla några hinder. MEN varje dag åker hindren in från banan och vi sladdar och fixar!
 
Listor inför helgen kommer snart. Tänkte imorgon kväll! Ha det toppen alla...idag ska vi trimma och imorgon ska vi tääävla!!! Tjohoooo!!!! Kraaaam Fia
 
 
Till nästa helg kommer denna vackra herre hem! ska bli otroligt spännande att rida honom =)!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: