Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hopp & Lek

Publicerat 2013-04-07 20:31:18 | i kategori Allmänt

Idag har vi i stall Vip Win´s varit och hopptränat på JFK, vår hemmaklubb som vi tävlar för =). Jag (Ida) är väldigt nöjd med hästarna. Trots att det var tredje gången i ridhus på ett halvår för Locantus, så skötte han sig väldigt bra! Han var lite laddad och hoppglad, men det är ju så Det ska vara =) Han hoppade luftigt och fint och att rida Locantus på hinder känns så himla lätt. Han suger ju i hindrena och då kommer automatiskt "den röda tråden". Han var emellanåt lite stark och sprang på lite för mycket, men han är trots allt 175cm, så det är mycket häst att rida. I uppvärmningen gick han först i fri form i alla gångarterna, sedan flyttade jag undan honom lite för skänkeln. Det svarade han mycket bra på, med honom är det väldigt viktigt att hela tiden vara konsekvent, annars tar han sig friheter och lyssnar ingenting. Han är en häst som hela tiden behöver tydliga signaler, om man "gnuggrider" honom blir han väldigt svår. Vi hoppade bara på enkelhinder idag och det var verkligen suuuuperkul!!!!!!!
 
 
Licala, hon är en häst som imponerar på mig, första gången på JFK, 5:e gången i ridhus på 6 år och hon är som en filbunke!! Bara trallar på och sköter sig så himla fint!! Vi hoppade fem och en halva och ett par enkelhinder. Licala hoppar väldigt väl hela tiden och gör det jag ber henne om, trots orutinen!! Sån PÄRLA är hon min lilla plutthäst =)
 
Mighty red jag på banan hemma, i skritt, trav och galopp. Han är lite vinglig, men han är ju bebis så det är inte speciellt konstigt. Han är så otroligt lik sin mor! Så snäll! Jag verkligen ÄLSKAR den hästen!!
 
 
Ha en go kväll alla!! 
 
Ps. de andra tjejerna får skriva om sina hästar Ds.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: