Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tankar

Publicerat 2014-01-30 21:05:13 | i kategori Allmänt

Igår hade jag som ni vet lite lektion för Emma, Hade tänkt att rida i ridhuset, men halkan är fortfarande ett problem. Jag vågade inte köra idag heller...säkerheten är alltid prioritet nummer 1 när det gäller mina hästar. Det gäller ju inte bara när det handlar om att köra utan även i hanteringen av hästarna.
 
Emma fick rida både Sparven och Licala efter att jag ridit båda hästarna en stund, Tycker det är bra att hon får sitta på hästarna efter att jag värmt upp och fått igenom dem. Emma är en sån otroligt mjuk ryttare, hon behöver träna på att komma till ridning med skänkel och inte låsa upp sig i handen när hästen tar skänkeln....jag känner igen mig i hennes "område hon behöver utveckla". Det är ett vanligt problem som jag fastnade i förut när mina hästar var lata och ville springa från skänkeln...då jag tänkte oj oj känslig häst, måste rida försiktigt så istället för att få hästen i arbete dämpade jag hästen istället. 
 
Som tidigare nämnt så är ridningen en hel vetenskap där man aldrig blir fullärd och det är det som är tjusningen med denna sporten tycker jag! Nu har jag tänkt att Emma ska få denna möjligheten OFTA för att komma till ridning och utvecklas, Det hjälper oss i stallet att Emma utvecklas! Jag får så bra hjälp av henne. 
 
Snart semester, kommer inte hinna hoppa innan dess. Har tack och lov både sandra och Jonna.s som ska hjälpa till att rida sparven så att jag kan hoppträna redan veckan efter jag kommit hem.
 
Ha en bra kväll!
 
Kram Fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: