Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Trimmat två finfina hästar idag!

Publicerat 2014-05-31 20:45:55 | i kategori Allmänt

Idag har jag, Fia trimmat både Manne och sparven. Båda hästarna var så himla fina!! 

Manne reds över bommar både i skritt, trav och galopp. Tränade på att rida framåt i svängarna och att vända honom för ytterskänkeln. Red övningen Peder fredricson visar på en av sina videos i hm we love horses. Har ridit den förut och fått så himla härlig effekt på hästens lösgjordhet och kvalitet i galoppen så detta har blivit lite av en favvo övning!  Fick lov att ta några språng också! Manne är väldigt lätt att rida på hinder bara han är fram för skänkeln. Gud va kul det var!! Manne kändes superfin idag, verkligen! 

Sparven hann jag trimma en liten stund innan åskan kom. Men JÖSSES!!!! Så FIN!!! Jag älskar honom verkligen!!! Red bommarna som jag gjorde med Manne. Gjorde det lite svårare genom att snäva till vägarna ordentligt. Plättlätt!!! Tänkte på att ha kontakt med yttertygel i svängarna också och vända ned ytterhjälperna. Satt och lekte runt... Underbart!!!!! Tänk vad vi kommer kunna vända i omhoppning så småningom! Sa till pappa att det är synd att det inte finns tävling med kryss och bommar, det är jag expert på nämligen! Hihi 

Ha en skön kväll!! Imorgon blir det nhs. Kraaaam Fia 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: