Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Trim och fix

Publicerat 2014-05-04 21:45:21 | i kategori Allmänt

Idag har jag, Fia varit i Hakarp precis heeeela dagen! Det är helt galet vad tiden rinner iväg ibland alltså. Hade tänkt att göra mycket mer än som blev av idag.
 
Hade tänkt att måla lite hinder, men det blev putsning av all utrustning istället. Hindren får vänta tills imorgon helt enkelt.
 
Trimmade både Sparven (sjuan) och Perra på banan. Sparven fick en uteritt först och sedan värmde jag upp rätt snabbt på banan och hoppade lite serier. Jag red också en bomövning som jag tycker bra! Den handlar om att vända hästen för ytterskänkel och få hästen att sätta sig på bakbenen. Efter man vänt hästen rider man rakt fram och gärna lite framåt. Denna övningen har jag tagit från Pether Markne.
 
Perra red jag enbart på bommarna en liten stund och han gick fint som vanligt. Har inte så mycket tid att skriva mer men jag bjuder på två filmer och hoppas det blir bra =)
 
 
 
Ha en fin kväll
 
Kram Fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: