Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hoppning

Publicerat 2014-05-02 15:30:23 | i kategori Allmänt

Hoppningen igår då... Jag värmde upp Sparven och Perra på ett likvärdigt sätt. Jag värmde en bra stund i skritt, sedan red jag en del övergångar i trav. Red också tempoväxlingar där jag satte tillbaka hästarna i traven några steg för att sedan rida framåt.
 
När jag värmde hästarna i galoppen red jag i lätt sits en hel del. Sjuan (Sparven) flyttade jag undan i galoppen och jag red även öppnor i traven. Perra däremot red jag ett par steg in från spåret sedan ut igen. Perra lyssnar väldigt fint på skänklarna nu och jag försöker att inte pressa för mycket varje gång.
 
När jag väl hoppade banan tyckte jag det kändes plättlätt att hoppa Perra och ännu lättare var det att hoppa sjuan (sparven). Det jag känner att jag behöver bättra är att ha ett stadigare överliv och att försöka rida med ännu jämnare rytm. Alltså hålla galoppen lite bättre i svängarna än vad jag gör nu.
 
Idag ska jag tömköra och imorgon rider vi ut (eventuellt..hihi)
 
Ha en fin fredag!
 
Kram fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: