Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hoppning

Publicerat 2014-05-16 13:54:20 | i kategori Allmänt

Har så mycket jag vill skriva,dela med mig tankar kring allt med hästarna. Har känt mig stressad på sistone,därför har tyvärr bloggandet kommit lite i skymundan.
 
Hoppade i alla fall Perra igår. Hoppade en liten bana. Han skötte sig så himla fint i vanlig ordning .Behöver dock börja träna på galoppombyten nu så jag slipper sakta av för att byta galopp.
 
Hade en sån där euforisk känsla på Perra igår igen. Har aldrig suttit på en sån mjuk häst....å vilken galopp han har sen. Kände mig rätt nöjd när han gick ifrån sin hög med hö i hagen för att komma till mig =).
Foto: 󾌬󾌬
Idag ska vi hoppa igen, denna gången är det sparven och mannes tur. Sparven kan forfarande vara lite spänd i kombinationer. Det ska vi träna på idag. Såg en bra filmsnutt med Arnold assarson på horzenet om att hoppa just kombination, Tankar från Jana Wannius genom honom. Mycket bra tänk därsom jag verkligen tar åt mig.
 
Ha en fin dag och kväll
 
Kram Fia