Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Fördelen med att vara en del av ett team

Publicerat 2014-05-23 11:23:11 | i kategori Allmänt

Sitter här och filosoferar lite... Hade en sån jättebra stund på banan igår med Sparven. Har haft en dip med självförtroendet kring allt det här med hästarna. Lyfte detta med mina underbara teamkamrater...blev peppad till tusen och hade också 3 av dem med när jag trimmade och hoppade lite småhinder igår.
 
Jag känner mig verkligen har det förspänt som har så bra kamrater som finns med mig i vardagen i både med och motgång!
 
Hoppade en övning som Peder Fredricson visar och förklarar på HM we love horses...här kommer den:
 
 
 
 
 
Efter att jag ridit denna övingen med Sparven hade han så otroligt bra galopp! Man måste tänka på så mycket och vara snabb med signalerna. Jag fick tänka extra på sitsen när jag skulle samla upp och rida "shoulder in". Väldigt nyttigt också att rida genom svängen för att sedan vänta!
 
Här kommer några bilder från gårddagen:
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: