Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Träningen för Jens i onsdags

Publicerat 2014-03-07 18:56:32 | i kategori Allmänt

Hej hopp, tänkte skriva lite om träningen för Jens i onsdags.
 
När jag kom till träningen kände jag att träningen passade mig och Sparven väldigt bra eftersom träningen handlade om lydnad, höja mjölksyrenivån samt träna musklerna på hästarna.
 
Vi hoppade kombination på böjt spår, en rak linje med tre galoppsprång med aningen tight avstånd, 4 kombination med kryss (relativt höga kryss) vilket gör att hästarna tränar sin teknik och hoppar av i mitten på hindren för att inte riva.
 
Jag är mycket nöjd med sparven, jag själv....behöver bli mer bestämd. Nu ska ni veta att detta alltid varit mitt problem, jag är lite slö i tanken på hästen vilket gör att det ibland tar för lång tid till handling. Jag kom ur sadeln några gånger och blev flytandes ovanpå lite för länge. Detta rättade jag dock till när jag red pay n jumpen igår.
 
 
 
 
 
 
Dagen idag då....hade god stallhjälp på morgonen. Fick allt mockat innan jag åkte till jobbet..alla hästarnas mat blev färdigt också.
 
dagen imorgon då...ska rida ut Sparven och Manne lite längre runda i skogen med förhoppningsvis mycket galopp. Perra ska gå på banan, han ska longeras en stund för att sedan ridas på bommar igen =)!
 
Ha nu en riktigt mysig fredagskväll!
 
Kram Fia
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: