Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Träning med Licala för Sofia

Publicerat 2014-03-08 19:48:00 | i kategori Allmänt

Idag tränade jag (Emma) för sofia och det gick så otroligt bra! fortsätter jag att rida Licala som jag gjorde idag och får lite påminnelse ibland så kommer allt att sätta sig på plats tillslut! Jag känner verkligen att förra träningen med Sofia har gjort skillnad, tycker att sofia förklarar väldigt bra och det fastnar i huvudet direkt och det sitter i bakhuvudet hela tiden så jag kan plocka fram det när jag rider. Men känner att jag behöver lite påminnelse ibland för att jag inte ska tappa det. 
Jag tror aldrig att jag har snappat upp något så fort på någon träning alls. Sofia är verkligen en person som jag behöver som tränare. Hon tjatar, är konsekvent, peppar och berömmer en. Det ger verkligen resultat och idag fick jag en ännu mer klarhet på hur jag ska rida och hur jag ska tänka. 

När jag rider Licala så tappar jag lätt henne på yttersidan, bogen flyter i väg och jag får inte riktigt med henne och det är speciellt i höger varvet, då hon är expert på att ta ut bogen och förböjer sig. 
Så idag red jag henne på volten och tragglade med henne och hon blev riktigt fin. Sedan travade jag över bommar på marken och hon var otroligt fin och längde. Hon tyckte det var super kul att trava över bommarna så hon verkligen sög sig till dem och ville gärna springa iväg. Men tog lite i henne och då gick hon super! Efter det travade jag av henne på lite längre tyglar och hon kom ner i en lång och låg form och frustade och var väldig eftergiven och fin. Jag är suuuper nöjd och allt blir så mycket roligare när allt går så bra och jag blir världens lyckligaste tjej!! Tack Sofia!!! <3
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: